Постачальник останньої надії

Реформування ринку електроенергії розпочалося у 2019 році. Відповідно для усіх його суб’єктів змінилися певні правила роботи.

А тому, щоб не залишитися без електроенергії споживач повинен своєчасно ознайомлюватися із змінами, які відбуваються на ринку електроенергії і відповідно реагувати на них.

Споживач може стикнутися з проблемами, які не залежать від нього самого, а саме:

  • банкрутством або ліквідацією постачальника, що надає йому електричну енергію;
  • звершився строк дії ліцензії того ж постачальника, або дану ліцензію зупинено чи анульовано;
  • електропостачальник не виконував належним чином правил ринку, що відповідно не дає йому можливості й надалі постачати електроенергію.

У такому випадку, або ж тоді, коли споживач не зміг своєчасно обрати постачальника електричної енергії, особливо після розірвання або припинення договору з попереднім електропостачальником, він має право заключити договір з постачальником «останньої надії». Адже згідно Правил, що діють на ринку електроенергії, унеможливлюється споживання електричної енергії без укладення двохсторонніх договорів.

Якщо ж все таки постачальник припиняє свою діяльність, не може надалі постачати електроенергію, то повинен попередньо повідомити про це:

  • споживача;
  • постачальника «останньої надії»;
  • регулятора ринку;
  • операторів з системи передачі та системи розподілу електроенергії.

Після отримання такого повідомлення, адміністратор комерційного обліку попереджає споживача про те, що протягом п’яти днів його буде переведено до клієнтів постачальника «останньої надії». При цьому обв’язково надається інформація про:

  • умови постачання;
  • ціну для заключення договору;
  • право споживача на самостійний вибір постачальника.

Щоб стати клієнтом постачальника «останньої надії», потрібно заключити двосторонній договір. У ньому прописується умови постачання повного обсягу  електричної енергії для її фактичного споживання. Термін постачання має бути не більше  90 днів. Ціну на електроенергію визначає постачальник «останньої надії», причому варто знати, що вона на 30% перевищує ринкову.

Згідно даного Договору, постачальник «останньої надії» може постачати електроенергію лише після припинення надання її попереднім постачальником. Відповідно до Кодексу комерційного обліку покази лічильника знімаються постачальником послуг комерційного обліку на дату фактичного постачання електроенергії.

Діє суворе обмеження часом на надання послуг постачальника «останньої надії». Тобто, споживач по закінченню 90 днів повинен обрати нового постачальника та встигнути заключити з ним договір. При виставленні рахунків постачальник «останньої надії» зобов’язаний повідомити споживача щодо кінцевої дати, коли автоматично припиниться подача електричної енергії.

Достроково припинити подачу електричної енергії споживачу постачальник може лише у двох випадках:

  • при укладенні договору споживача з іншим постачальником;
  • при невиконанні споживачем умов Договору щодо своєчасної та повної оплати фактично отриманої електроенергії.

По закінченню 90 днів споживач зобов’язаний заключити договір з незалежним постачальником. У випадку відсутності такого договору, споживач залишається без електроенергії.

Отож, щоб уникнути зайвих неприємностей варто вчасно реагувати на всі зміни в законодавстві та виконувати умови Договору.

Контакти

54017, м. Миколаїв, вул. Чкалова 30А

pivden.ez@gmail.com

(068)745-08-03

Ваше звернення відправлено. Дякуємо!